info-info menarik !

Advertisement

Breaking

Wednesday, May 2, 2018

Pengasuh 'belasah' bayi berusia 1 tahun dan tuduh angkara budak lain


Seorang bayi lelaki berusia satu tahun cedera di bahagian muka akibat dianiaya pengasuhnya di sebuah pusat penjagaan kanak-kanak di Indiana, lapor Daily Mail. 

Mangsa, Jesse Harris IV, cedera di kedua belah mata, pipi dan mulutnya juga bengkak teruk sehingga terpaksa ditahan di hospital untuk diberikan rawatan. 

Dalam kejadian Isnin lalu, ibu mangsa, Tiffany Griffin, berkata, dia sendiri terkejut melihat keadaan wajah anaknya yang cedera teruk, 

Menurut Griffin, dia menghantar Jesse dan abangnya ke pusat penjagaan itu pada waktu pagi. Namun beberapa jam kemudian, dia dihubungi oleh pihak pusat berkenaan yang memintanya datang untuk melihat keadaan Jesse. 

Beberapa minit kemudian, Griffin tiba di pusat tersebut dan terdengar suara tangisan kanak-kanak. Salah seorang pengasuh berumur 22 tahun tampil memaklumkan Jesse cedera kerana dipukul oleh seorang kanak-kanak perempuan berusia dua tahun. 

Tidak puas hati dengan penjelasan dari pengasuh terbabit, Griffin terus menghadiahkan penumbuk kepada pengasuh itu. Namun menurut pemilik pusat jagaan, Haben Ghrebremichael berkata, terdapat kesan darah pada tangan kanak-kanak perempuan yang dituduh oleh pengasuh terbabit selepas mangsa didapati cedera. 



Griffin juga sempat membuat rakaman video secara langsung di Facebook yang menunjukkan keadaan anaknya yang agak teruk terutamanya di bahagian bibir. 

"Beginilah keadaan anak saya. Ada kesan darah pada kanak-kanak perempuan itu (yang dituduh) dan kejadian ini berlaku di pusat jagaan kanak-kanak.

"Saya cuba bertenang, tetapi saya tidak dapat menahan rasa sedih melihat keadaan anak saya yang berdarah ini," katanya yang menegaskan dia tidak percaya dengan dakwaan pengasuh itu kononnya Jesse dicederakan oleh kanak-kanak lain. 

"Tak mungkin, budak itu baru berusia dua tahun dan saiz badannya kecil, tambahan dia tidak kelihatan seperti ganas. Malah ibunya sendiri kata anaknya bukan jenis memukul anak orang. 

"Apabila dia melihat gambar keadaan anak saya, dia mula menangis. Dia berkata anak perempuan tidak akan melakukan perbuatan seperti itu.  

Kejadian itu membuatkan Griffin fobia dan tidak yakin mahu menghantar anaknya ke pusat asuhan lain kerana bimbang dengan keselamatan Jesse. 

Ekoran kejadian itu, polis telah menahan suspek berusia 22 tahun yang disyaki memukul mangsa. Pihak pusat penjagaan juga telah memecat suspek serta-merta. 


Sumber : dailymail

No comments:

Post a Comment