info-info menarik !

Advertisement

Breaking

Wednesday, February 14, 2018

Apps Life360 untuk Pantau Aktiviti Pasangan atau Keluarga Anda!


Zaman sekarang segala macam perkara semuanya hanya di hujung jari sahaja sehinggakan nak beli barangan runcit juga boleh dibeli secara online malahan setiap pergerakan kita juga boleh dikesan dengan menggunakan berbagai jenis aplikasi untuk keselamatan dan sebagainya seperti aplikasi Life360 ini yang berfungsi untuk memantau pergerakan dan posisi serta lokasi sesiapa sahaja yang menggunakannya.

Aplikasi Life 360 ini diciptakan khas untuk mengesan atau mengetahui setiap kedudukan dan lokasi penggunanya. Lokasi terkini dapat dipantau melalui Google Map yang lengkap dengan jalan, nama lokasi dan jarak dari tempat anda berada. Aplikasi ini sememangnya dinantikan oleh kaum wanita terutamanya, namun mengundang resah pada kaum lelaki.

Tetapi adakah perlu aplikasi ini sebagai keperluan? Persoalannya adakah aplikasi ini perlu dimuat turun semata-mata untuk keselamatan pasangan atau curiga terhadap pasangan?

Status Facebook Keknis atau Hanis Fauzi berkenaan aplikasi ini mendapat beribu perkongsian. Berikut merupakan cara-cara untuk memuat turun aplikasi ini.
Aplikasi Life360 untuk apa? Sila baca seterusnya.

HAI korang, hari ini saya nak kongsi satu aplikasi ni nama Life360. Untuk pengguna iPhone dan Android. Korang boleh cuba search. Yang belum tahu bolehlah cuba.

Hidup ini mudah, walaupun kita tahu pasangan pergi mana tapi tak salah kalau kita nak periksa pasangan berada di mana. Kadang-kadang kita resah gelisah bila kita call tak angkat, WhatsApp tak dibalas. Sekurang-kurangnya sesuatu yang buruk berlaku kita tahu, lokasi terakhir dia dekat mana selagi handphone dia ada bateri, internet dan sentiasa mengaktifkan lokasi untuk aplikasi ini.

Setakat ini, aplikasi ini amat berguna untuk saya. Saya akan dapat notifikasi suami keluar rumah dan sampai tempat kerja pukul berapa. Dia keluar dari tempat kerja pun dapat notifikasi juga. Jadi suami pergi mana pun kita akan tahu lokasi dia. Siap boleh zoom in lokasi dia, lorong berapa, jalan apa.

Syarat nak guna apps ini dekat handphone dia dan handphone kita kena memuat naik aplikasi ini. Selepas itu create circle, invite member dan akan dapat satu kata laluan, masukkan kata laluan itu barulah dapat digunakan.

Sekarang suami tahu saya pergi mana, berada dekat mana, kelajuan kereta berapa dan bateri telefon bimbit tinggal berapa peratus. Jadi sama-sama setuju untuk guna, tak perlu ada rahsia. Bukan kita pergi tempat mengarut, kan?






Life360 Free Download Family Locator GPS Tracker

Android – Google Play Store
iOS – App iTunes Apple Store


Jadi untuk big family memang suggest sangat guna, boleh tahu anak-anak pergi mana kalau tak balik rumah. Kalau nak stalk senyap-senyap itu boleh install dan hide apps itu dalam folder.

Sumber : Hanis Fauzi

No comments:

Post a Comment