"Alhamdulillah, kaki saya semakin panjang selepas makan produk tambah ketinggian" - maitengok!

info-info menarik !

Breaking

Thursday, February 8, 2018

"Alhamdulillah, kaki saya semakin panjang selepas makan produk tambah ketinggian"


Bagi pengguna tegar Instagram, iklan-iklan ubat tinggi selalu berada di mana-mana dan sudah tentu iklan mereka sangat menjengkelkan! 

Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin tahun lalu juga pernah menegur tindakan ejen produk berkenaan yang gemar spam ruangan komen Instagramnya dan mahu melaporkan penjualan produk mengarut itu kepada Kementerian Kesihatan Malaysia. 

Baru-baru ini, seorang pengguna Twitter memuat naik gambar 'perubahan' dirinya yang semakin tinggi selepas mengamalkan produk tersebut dalam nada 'sarcasm' (gambar diedit dengan apps)

"Alhamdulillah, setelah tiga hari consume product tambah ketinggian yang dijual di Instagram, kaki saya semakin panjang," tulis Tatty Hassan. 


Gambar itu kemudian ditweet lebih dari 1,800+ kali di Twitter. Yang peliknya, ada juga netizen yang percaya.

Gambar itu menjadi semakin menarik apabila ada yang terlebih kreatif mengubahsuai gambar tersebut kononnya selepas beberapa hari mengamalkan produk menambah ketinggian itu. 


Netizen dinasihatkan untuk tidak terperdaya dan membeli produk menambah ketinggian dengan peniaga online yang mengiklankan produk berkenaan secara berleluasa di laman Instagram kerana tidak diketahui asal usul dan kesan sampingan produk berkenaan. 

sumber : thereporter

No comments:

Post a Comment