"Checklist kahwin paling NGERI & SERAM setakat ini!" - maitengok!

info-info menarik !

Breaking

Saturday, December 16, 2017

"Checklist kahwin paling NGERI & SERAM setakat ini!"


Hujung-hujung tahun ini mesti ramai di antara pasangan yang sedang merancang untuk berkahwin. Bila sudah merancang, mestilah ada checklist apa yang perlu disediakan dan berapa jumlah bajet perkahwinan tersebut selepas ditolak dan tambah.

Menerusi satu entri di Twitter, seorang wanita telah berkongsi senarai semak perbelanjaan perkahwinannya bagi kedua-dua pihak lelaki dan perempuan untuk rujukan pasangan yang bakal melangsungkan pernikahan.



Pun begitu, perkongsian tersebut dikatakan telah membuat segelintir netizen hampir ‘sakit jantung’. Apa yang sakit jantung sangat tu? Jom lihat list lengkap di bawah:



Mak aii banyaknya barang hantaran! Khidmat fotografi dan videografi pula sampai RM4800! Patutlah ramai yang sakit jantung…

Melihatkan saja perbelanjaan perkahwinan yang agak grand itu, ramai yang akui mereka tidak mampu dan sekaligus tidak menyetujui bajet perkahwinan sebegitu.

Malah ada juga yang mengatakan terdapat pelbagai barang yang disenaraikan wanita tersebut agak mengarut dan tidak diperlukan langsung.
Lebih seram dari pengabdi setan gaisss!”



Namun begitu, tidak semua netizen yang mengecam perkongsian wanita tersebut. Bagi mereka, wanita itu hanya berkongsi bajet perkahwinan yang dibelanjakannya dan netizen sendirilah patut bijak menguruskan apa yang perlu dalam perkahwinan mereka sendiri. Kalau tak mampu tak payahlah buat grand macam dia tu kan? Ambil apa yang perlu je.



Ukur baju di badan sendirilah. Tak payah nak mengecam orang lain. Mungkin wanita itu mampu untuk membelanjakan wang puluhan ribu untuk majlis perkahwinan. Bagi yang tak mampu, buat cara yang ringkas saja. Yang penting dah sah kahwin! 😉 - lobakmerah

No comments:

Post a Comment