IKLAN

Gambar-gambar pelik yang pernah Google Earth Rakam. Memang Pelik Habis!!


Google Earth membolehkan kita untuk melihat tempat-tempat di seluruh dunia hanya dengan duduk sahaja di rumah. Anda boleh menyaksikan keajaiban dunia dari luar angkasa dengan menggunakan Google Earth.

Hanya dengan menaip nama tempat yang mahu dilihat, Google Earth akan mencari dan memaparkan tempat yang pengguna mahu dan pengguna boleh melihat tempat itu dari atas ataupun dalam bentuk 3D. Jadi tidak hairan jika hal-hal aneh boleh ditemui dengan menggunakan Google Maps sahaja. Seperti, terdapat beberapa tempat aneh dan misteri yang dirakam Google Earth atas alasan yang tidak dapat dijelaskan secara ilmiah ataupun logik.

Seperti dipetik dari laman boredomtherapy.com, berikut adalah 5 foto yang paling misteri yang pernah dirakam Google Earth masih belum dapat dijelaskan sehingga sekarang.

1. Pustakawan New Zealand, Shaun Higgins, dianggap telah memecahkan misteri abad ke-1 apabila menjumpai Pulau Sandy yang hilang dari peta sejak tahun 1908.


2. Geografi ini dijumpai di oasis Azraq, di Jordan beberapa tahun yang lalu dengan menggunakan Google Earth, yang dianggarkan berusia 8,500 tahun.


3. Seorang “Penyiasat UFO” mendakwa menjumpai objek yang kelihatan seperti pesawat MH370 yang hilang dengan menggunakan Google Earth. Beliau mendakwa bahawa objek tersebut dijumpai di Mozambique dan Madagascar.


4. Pola garis aneh ini dijumpai di Gurun Gobi di China. Dipercayai pola garis ini merupakan dari tentera rahsia.


5. Simbol pemuja syaitan seluas 1,200 kaki ini dijumpai di bahagian terpencil di Kazakhstan. Sungguh tidak masuk akal apabila ada simbol pemuja syaitan di negara yang majoritinya bergama Islam?



sumber : infopanas
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment