IKLAN

Eksklusif, Ibu Cerita Bagaimana Nur Sajat Ambil Keputusan Tukar Jantina


Mungkin sukar dipecayai yang Nur Sajat ini dilahirkan sebagai lelaki. Menurut Sajat, Mak Nyah ini hanyalah satu nama. Baginya tak semua Mak Nyah kerja sebagai pelacur. Ada yang kerjaya sebagai model, peguam dan sebagainya.

Pada awalnya Sajat suka main makeup, memakai baju wanita kakaknya dan adiknya. Semasa mak sedang tidur, dia memakai kasut tumit tinggi milik maknya.

Di Sekolah sajat kurang bersosial dan gemar bersendiri. naluri wanita kuat membuat Sajat menukar penampilan.

Semasa berumur 14 Tahun di sekolah menengah, Sajat sudah mula memakan hormon. Disitulah pemulaan kehidupan baru Nur Sajat. Yang mula perasan adalah maknya sendiri.

Nur Sajat Semasa Kecil
Sajat membuktikan walaupun dirinya seorang mak nyah , dia mampu cari duit sendiri. Pada awalnya keluarga sajat tidak menerima perubahan Nur Sajat.

Bagi Nur Sajat, Keluarga tidak menerimanya pada awalnya kerana tidak tahan dicerca oleh orang sekeliling.

Ibu sajat menasihati kepada Ibu-ibu diluar sana janganlah hina anak sendiri. Sokonglah mereka. Dan diakui, Ibu si Sajat menyokong perubahan si Sajat .

Ibu Nur Sajat
Dia tak mahu si Sajat ini tak balik rumah bertahun-tahun hanya kerana Ibu bapa tidak dapat menerima perubahan dirinya. tambahannya lagi biarlah rupanya berubah asalkan hatinya tak berubah.

Baginya ayah si sajat, dia sentiasa mendoakan akan dapat anak soleh. tetapi bila dapat anak yang macam ini kita orang menerimanya.

Bila disoal tentang perkahwinan, Si Sajat tak berkahwin kalau macam ini keadaannya. Ayah si sajat menasihati si sajat supaya jauhi fitnah.

Adik si Sajat ini menyatakan abangnya tidak minta lahir begini.

“Sakit sebenarnya jadi macam ini. Bayangkan kalau diri saya ini wanita, tiba-tiba saya rasa yang saya lelaki.” kata adik si Sajat.


Tonton video eksklusif pendedahan bagaimana Nur Sajat memutuskan untuk menjadi Mak Nyah yang diceritakan oleh ahli keluarganya sendiri di bawah.

Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment