IKLAN

Aku Percaya Tuhan Tu Ada, Tapi Aku Tak Mahu Ikut - Lelaki Islam Isytihar Murtad Di Twitter


Mengucap panjang bila baca kisah mengenai lelaki ini. Berani beraninya dia bangga dan angkuh bagitahu satu dunia bahawa dia kini telah murtad. Walaupun percaya Tuhan tu ada, tapi tak menguatkan imannya yang mengakui agama Islam adalah agama yang benar.


idak diketahui pula punca sebenar mengapa dia ingin murtad, namun lelaki yang menggunakan nama Orkid Anggerik, @phleumic di akaun twitternya atau nama sebenar M.Faiz Syahmi juga bertindak menukar nama sebenarnya kepada nama Yuen Zhou.


Faiz juga menceritakan ketika dia masih islam, dia adalah seorang pendakwah dan pendekar Islam. Dia menjelaskan juga bahawa Islam tidak mempunyai fungsi lagi di dunia ini. Dan memegang agama sebagai agama Islam adalah satu perkara yang tidak dibanggakan bahkan tidak lagi dipercayainya.


Perihal dia menjadi murtad belum lagi diketahui oleh ahli keluarganya namun dia menjangkakan pengakuannya yang menjadi murtad bakal menjadi tular lalu sampai ke pengetahuan keluarganya.



Terdapat juga bekas rakan rakan sekolahnya yang mengatakan Faiz pada zaman sekolahnya memang berkelakuan baik dan selalu berbicara tentang agama.
Nauzubillahminzalik..Hidayah milik Allah, semoga Allah memberikan hidayah pada dia sebelum terlambat.
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment