IKLAN

Mata Saya Tak Berkelip Lama...Dan Saya Rasa Seolah-olah Hanyut Ke Alam Lain.


Assalamualaikum

kisah saya pendek sahaja....cuma berkaitan pengalaman pertama (dan harap-harap itulah pengalaman terakhir juga) dalam kerasukan.

Ceritanya bermula apabila adik-beradik saya merancang untuk pergi berkelah, bersantai di sebuah sungai di Kuala Berang. Waktu tu, saya berumur 16 tahun..Saya pergi dengan 4 orang kakak dan seorang abang..

Mula-mula sampai memang saya dah rasa agak lain sikit, sebab sungai tu tak ramai orang tahu dan tak ramai orang pergi...biasanya orang-orang luar kalau pergi Kuala Berang, diorang cuma tahu Air Terjun Sekayu je lah...

Diorang semua pergi mandi-mandi....yang tak mandi, cuma kakak saya Najwa dan saya....Kak Najwa duduk sibuk bakar ayam...saya plak just duduk atas batu kat sungai tu sambil memerhatikan akak2 dan abang saya mandi...... sekali-sekala Kak Najwa panggil saya untuk makan ayam tu.... tapi entah kenapa, waktu tu saya takde selera nak makan...

lama saya duduk di batu tu..sampailah diorang semua masa tu nak pulang ke rumah..... tiba2 saya rasa lain macam....mata saya tak berkelip lama...dan saya rasa seolah-olah ingin hanyut ke alam lain...saya cuba gerakkan badan, tapi tak dapat...badan saya semakin lama semakin tenggelam ke dalam....kedengaran sayup sayup adik beradik saya memanggil manggil nama saya "Yanaaaaaaaaa.... Yanaaaa jom balekk,, Yanaaaa...." ..lama kelamaan bunyii diorang memanggil tu makin perlahan perlahan dan langsung tak dengar dah....tiba-tiba suasana kembali bising apabila saya dapatkan rasakan tiba-tiba saya diangkat oleh abang saya....semua akak2 saya nampak cemas sambil melihat saya, saya pun tak tahu kenapa....

saya cuba bercakap dengan diorang, tapi tak dapat keluarkan suara...badan saya langsung takleh bergerak...
tiba-tiba mulut saya mengeluarkan suara yang sangat nyaring, "heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee" ....

dan kadang-kala mulut saya tiba2 tergelak tanpa kawalan saya "hahahahahahhaa"...saya dapat dengar yang suara saya tu agak kasar...kadang-kala rasa sakit tekak saya...tapi terpaksa tahan.....

dipendekkan cerita,, akhirnya sampailah saya dan adik beradik ke rumah seorang bomoh(aka ustaz)....dan akkhirnya dia merawat saya.....dan syukur saya selamat....


ustaz tu pun cerita la...rupa-rupanya sungai tu memang keras...tiap-tiap tahun, mesti akan ada seorang yang mati.....sebab dulu pernah ada orang bunuh diri di atas batu yang saya duduk tu...

sekian terima kasih...

-cerita dari ellyana
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment