Pondan Pun Pandai Berlakon Nak Mencuri!!! - maitengoklah!

IKLAN

Pondan Pun Pandai Berlakon Nak Mencuri!!!

Heh! Kita ingatkan kat Malaysia ni ada sorang Pondan je yang mengaku diri dia pandai MENIPU. Tapi rupanya, ada jugak Pondan yang pandai berlakon semata - mata untuk mencuri.

Ini sebenarnya, rupa pencuri yang melarikan sedulang barang kemas di sebuah kedai emas di Bukit Payong sabtu lalu! Pencuri ini sebenar bukannya perempuan tapi lelaki yang menyamar jadi perempuan. Kurang ajar!

Dalam laporan yang disiarkan melalui laman portal Utaranews, Polis dah berjaya menahan lelaki ini kira-kira 36 jam, selepas dia ‘merompak’ sedulang barang kemas di sebuah kedai emas di Bukit Payong, Sabtu lalu.

Pandai menggunakan taktik licik untuk mengelak orang cam muka dia ye. Tapi itu lah orang kata sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua. Begitu lah nasib si pencuri yang berusia 35 tahun ini, di tahan selepas polis menyerbu rumah sewa beliau di Kampung Rhu 2.

Hasil serbuan, pihak polis menemui sebahagian barang kemas yang telah dicuri dan disorokkan di pelbagai tempat di dalam rumah tersebut termasuk lah di dalam kasut dan beg.
 
Selain itu polis turut menemui resit menjual sebentuk cincin, sehelai kemeja T berwarna merah jambu dan tudung yang dipakai si pencuri itu semasa melarikan dulang emas tersebut.
"Menurut Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri ACP Wan Abd Aziz Wan Hamzah, polis berjaya menemui dan merampas kembali sebahagian barangan kemas yang dicuri dan yang dah dijual bernilai kira-kira RM80,000..

"Difahamkan, sebelum kejadian dulang barang kemas itu di curi.. Suspek, sebenarnya pernah mengunjungi kedai emas tersebut pada tarikh 30 Disember lepas untuk menjual sebentuk cincin emas..

"Rakaman CCTV pada 4.30 petang pada tarikh 30 Disember lalu, menunjukkan kedai emas itu dikunjungi seorang pelanggan lelaki yang berperwatakan lembut dalam keadaan mencurigakan.." 
Licik sungguh lelaki ini kan, macam - macam watak dia boleh jadi. Patutnya dia ni jadi ‘pelakon’, nampak ‘bakat’ dia ke arah itu sebenarnya, tapi sayang dia pilih jalan hitam untuk menjadi pencuri!

Selepas soal siasat, lelaki itu mengaku dia berpakaian wanita dan masuk ke kedai emas itu untuk mencuri. Selepas dah rembat satu dulang barang kemas, dia berhenti di sebuah stesen minyak untuk menukar persalinan beliau bagi mengelak dari di kesan.
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment