IKLAN

Perbezaan Komen-Komen Penyokong Bolasepak Malaysia Dengan Luar Negara Tentang Sepakan Percuma Faiz Subri

Semalam, pemain skuad Pulau Pinang, Faiz Subri mencuri tumpuan dunia apabila sepakan percuma yang diambil olehnya melencong dengan unik sebelum menerjah pintu gol pasukan Pahang dalam perlawanan Liga Super antara Pulau Pinang v Pahang. 

Video sepakan percuma itu telah dimuat naik oleh facebook 101GreatGoalsCom, dimana video itu telah ditonton lebih 2.8 juta kali, lebih 80,000 "likes" dan lebih 43,000 perkongsian serta lebih 8,800 komen.

Tetapi komen-komen yang dilontarkan oleh penyokong-penyokong Malaysia dan luar negara amatlah berbeza. Kebanyakkan komen-komen dari penyokong Malaysia, kebanyakkan adalah komen yang merapu-merapu.


Jika dibandingkan dengan komen-komen yang dilontarkan oleh penyokong bola sepak dari luar negara. Dimana komen-komen mereka yang memikirkan bagaimana sepakkan tersebut terjadi dan sebagainya.



Namum, tak kesemua komen-komen dari penyokong Malaysia merapu dan merepek. Ada diantara mereka yang bangga dan memuji sepakan tersebut.


Diharapkan kita sebagai penyokong bolasepak tempatan/antarabangsa dapatlah menukar persepsi sebegini pada masa akan datang.


p/s: jangan hampa terasa pulak no, ini adalah pandangan dari kami. majulah sukan untuk negara. PEACE.
#maitengok
Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment